Autonomiczne ciężarówki już przewożą towary po publicznych drogach

Autonomiczne ciężarówki już przewożą towary po publicznych drogach

Amerykańska firma UPS, zajmująca się przewozem przesyłek i logistyką, od kilku miesięcy korzysta z samojeżdżących ciężarówek startupu TuSimple, w których przewożone są jej przesyłki. Nie upubliczniała wcześniej tego faktu, wyszedł na jaw, gdy ogłosiła, że zainwestowała w TuSimple. W wydanym z tej okazji komunikacie firma przyznała, że od maja autonomiczne ciężarówki startupu przewożą ładunek UPS na trasie między Phoenix a Tucson liczącej prawie 190 kilometrów. W każdym z samochodów, które pokonuję tę drogę, jest jednak inżynier i kierowca, którzy stale monitorują jazdę pojazdu.

O sprawie pisze serwis Gizmodo, któremu UPS potwierdził, że korzysta z autonomicznych ciężarówek, by dostarczać przesyłki na terenie stanu Arizona. Serwis informuje, że mniej więcej w tym samym czasie, w którym rozpoczął się program UPS i TuSimple, amerykańska poczta i ten sam startup ogłosiły dwutygodniowy program pilotażowy, który dotyczył dostarczania poczty na trasie Phoenix w Arizonie do Dallas w Teksasie o długości 1609 kilometrów.

Autonomiczne ciężarówki TuSimple mają inwestora z Chin

Firma TuSimple ma siedzibę w San Diego. Jej ciężarówki są wyposażone w kilka kamer i dwa radary LIDAR-owe. Startup zapowiadał na początku roku, że do lipca zamierza poszerzyć flotę swoich autonomicznych ciężarówek do 50 pojazdów.

W lutym TuSimple ogłosił, że pozyskał 95 mln dol. finansowania, zwiększając tym samym łączny kapitał, który zdobył od inwestorów do 178 mln dol. Został przy okazji tej rundy wyceniony na 1 mld dol., czyli dołączył do grona tzw. jednorożców (właśnie tak nazywa się grono startupów, które przekroczą wycenę miliarda dolarów). Co ciekawe, liderem rundy był chiński gigant technologiczny Sina Corp., do którego należy m.in. Weibo – “chiński Twitter”. 

TuSimple chce w przyszłości dojść do 4. poziomu autonomicznej jazdy, która nie wymaga asysty człowieka (wszystkich poziomów jest pięć, gdzie poziom piąty to pełna automatyzacja, a czwarty to sytuacja, w której pojazd jeździ i wykonuje wszystkie manewry samodzielnie i radzi sobie też sam w sytuacji awaryjnej, człowiek nie musi wtedy interweniować, choć wciąż może to zrobić).

Startup twierdzi, że może obniżyć średni koszt transportu ładunku na przyczepie o 30 procent.

Źródło: www.businessinsider.com.pl

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email