Dębica: "Śnieżka" z rekordowymi dochodami. Firma wyrasta na lidera rynku.

Dębica: "Śnieżka" z rekordowymi dochodami. Firma wyrasta na lidera rynku.

W czasie pandemii wielu ludzi, przymusowo zostając w domu, zdecydowało się na remonty.  Zaskutkowało to dużym wzrostem popytu na materiały remontowo-budowlane i przełożyło się na pozytywnie na wyniki Grupy Kapitałowej Śnieżka za pierwsze półrocze obecnego roku.

  • W I półroczu 2020 r. spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Śnieżka wypracowały łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 431,1 mln zł, czyli o 30,8 proc. wyższe rok do roku.
  • Szczególny wpływ na zwiększenie sprzedaży miały konsolidacja wyników węgierskiego Poli-Farbe, ale także wyższa sprzedaż na rynku polskim, węgierskim oraz ukraińskim.
  • Poza „efektem walki z pandemią”, lepszy wynik w Polsce to rezultat utrzymującego się trendu wybierania przez klientów wyrobów premium.

Wzrost popytu na materiały remontowo-budowlane w Polsce – w tym farby oraz produkty do ochrony i dekoracji drewna – jest pochodną skutków walki z pandemią COVID-19 i ich wpływu na decyzje zakupowe Polaków. Zmniejszona mobilność Polaków spowodowała, że wiele osób zdecydowało się na większe remonty albo drobne prace renowacyjne w swoich mieszkaniach, domach i ogrodach.

Wysoki popyt na wyroby dekoracyjne w Polsce, a także szybka i odważna reakcja naszego pionu handlowego w obliczu pandemii sprawiły, że na najważniejszym dla nas rodzimym rynku “Śnieżka” zwiększyła swoje udziały rynkowe i utrzymała pozycję lidera. Znaczącą rolę odegrała też rozpoznawalność naszych marek, bo klienci wybierali te, do których mają największe zaufanie. W dalszym ciągu widoczny był też trend zakupu polskich produktów – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL “Śnieżka” S.A.

W I półroczu 2020 roku największy, 64,7 proc. udział w całkowitych przychodach grupy stanowiła sprzedaż zrealizowana w Polsce, która wzrosła o 14,3 proc. rok do roku, do 278,8 mln zł. Poza „efektem walki z pandemią”, lepszy wynik na tym rynku to rezultat utrzymującego się trendu wybierania przez klientów wyrobów premium (w tym farby marki Magnat i produkty do drewna marki Vidaron) oraz wyższego popytu na produkty ze średniej półki cenowej.


Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email