Polska: 4 edycja kampanii Świeć Przykładem - Bądź widoczny

Polska: 4 edycja kampanii Świeć Przykładem - Bądź widoczny

Zainaugurowano 4. edycję wspólnej akcji Komendy Głównej Policji i Konferencji Episkopatu Polski skierowanej do pieszych “Świeć Przykładem”. Celem akcji jest przede wszystkim przypomnienie i uświadomienie pieszym o potrzebie korzystania z elementów odblaskowych.

Tegorocznej akcji „Świeć Przykładem” będzie towarzyszyło przesłanie „Bądź widoczny”. Wybierając hasło kierowano się tym, że korzystanie z  elementów odblaskowych przez niechronionych uczestników ruchu drogowego, a  szczególnie pieszych, powinno być świadome.

Elementy odblaskowe należy nosić w taki sposób, by być widocznym dla innych uczestników ruchu drogowego. Organizatorzy akcji radzą, aby odblaski umieszczać, np. na wysokości kolan, dłoni, w okolicach środka klatki piersiowej i pleców, gdyż tam są najbardziej widoczne.

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym piesi, którzy poruszają się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym są obowiązani używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu.

W okresie jesienno-zimowym zmieniają się warunki atmosferyczne, dzień staje się krótszy co wpływa na złą widoczność na drodze.

Kierujący w warunkach niedostatecznej widoczności później niż zwykle zauważa pieszego, zwłaszcza ubranego w ciemną odzież. Pieszy na nieoświetlonej jezdni, w ciemnej kurtce, jest słabo widoczny dla kierowcy samochodu. Maksymalna odległość, kiedy można go dostrzec, to 40 metrów. Założenie elementu odblaskowego, np. kamizelki, sprawia, że jest widziany przez kierowcą z ok. 150 metrów.

Korzystanie z elementów odblaskowych kilkukrotnie zwiększa widoczność pieszego.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email