Polska: Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”
W ramach projektu duże sieci oraz kina, wspierane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i Polski Instytut Sztuki Filmowej, po raz pierwszy w historii będą wspólnie zachęcać do powrotu przed duży ekran.
Pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce.
W obliczu pandemii i trudnej sytuacji, w której znalazły się kina, polska branża kinowa postanowiła wyjść naprzeciw rodzimym kinomanom. Kampania “Kino to emocje” wystartowała 4 września.
Kampania „Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa. Jej głównym elementem są spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, które będzie można zobaczyć w kinach, telewizji i internecie. Przewidziano również szereg działań w mediach społecznościowych. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.
Projekt współfinansowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej. Wsparcia udzielili także: Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin znacząco ograniczyły liczbę widzów.