Rzeszów: Rusza internetowa rezerwacja wizyty w wydziale komunikacji

Rzeszów: Rusza internetowa rezerwacja wizyty w wydziale komunikacji

Koniec ze staniem w niepotrzebnych kolejkach! Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie od 13 lipca br. wprowadza system internetowej rezerwacji wizyt, dzięki czemu interesanci będą teraz obsługiwani szybciej i sprawniej.

Do tej pory petent, który np. chciał zarejestrować pojazd, musiał zmierzyć się z pewnymi barierami, bo – mimo starań pracowników starostwa – system miał ograniczone możliwości techniczne. Tymczasem, gwałtownie zaczęła wzrastać liczba samochodów, które należy odnotować w ewidencji i tym samym gwałtownie zaczęły wydłużać się kolejki w urzędzie.

Ponad to, od tego roku odgórnie wprowadzono „instytucję zbycia i nabycia pojazdów”, która nakłada zarówno na sprzedającego, jak i kupującego pojazd obowiązek zgłoszenia tego faktu w urzędzie. Zadań realizowanych przez wydział komunikacji zaczęło zatem przybywać.

Wprowadzony  system biletowania był wprawdzie przydatny, ale okazało się jednak, że to nie rozwiązało wszystkich problemów.

– Jedni i tak musieli czekać w kolejce, co w dobie obostrzeń związanych z pandemią było  rozwiązaniem niewystarczającym. Inni odchodzili „z kwitkiem”, bo akurat skończył się limit przyjęć w danym dniu. A takie limity są konieczne, bo wystarczy dodać, że tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli, dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób – mówi Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.

Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie

Sprawnie i profesjonalnie

J. Haluk wyjaśnia, że po wprowadzeniu internetowej rezerwacji sytuacja zmieni się diametralnie, ponieważ petent będzie odtąd umawiany na konkretny dzień i godzinę. Wstępnie zakłada się, że na wizytę, podczas której będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, zainteresowany będzie czekał (w zależności od kolejki) maksymalnie do 14 dni.  Rezerwacji terminu można  dokonać internetowo (adres strony: kliknij tutaj ), telefonicznie pod numerem 17 867 18 07  oraz osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.

Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski

Z takiego rozwiązania zadowolony jest także Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski. – Każde skuteczne rozwiązanie usprawniające działania służb powiatowych jest dla nas wyjątkowo ważne, ponieważ zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli: sprawnie i profesjonalnie. Dodać należy, że nie wykluczamy kolejnych usprawnień w wydziale komunikacji, które będą praktyczne i przydatne – mówi.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.