Mielec: Modernizacja budynku starostwa

Mielec: Modernizacja budynku starostwa

Prowadzone są prace dostosowujące budynek starostwa przy ul. Sękowskiego 2B, mieszczący Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną oraz Wydział Komunikacji, do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Inwestycje, które są realizowane w budynku w ramach projektu „Przebudowa zdegradowanych obiektów na terenie MOF Mielec w celu nadania im nowych funkcji społecznych” współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Łączny koszt realizowanych zadań to przeszło 800 tys. złotych.

Na budynku zastosowano nowoczesne rozwiązania, które ułatwią osobom z dysfunkcjami dostanie się do środka budynku oraz późniejsze, sprawne poruszanie po jego wnętrzu. Zostały zainstalowane kontrastowe oznaczenia m.in. na schodach i drzwiach wejściowych. To tzw FON-y czyli system fakturowych oznaczeń nawierzchni, są to ścieżki dotykowe zbudowane z elementów o różnych fakturach.

Kolejnym udogodnieniem dla pacjentów będzie winda. We wnętrzu budynku trwa montaż dotykowych tabliczek i piktogramów, a także pętli indukcyjnych. Pętle indukcyjne sprawią, że głuchoniemi i użytkownicy aparatów słuchowych usłyszą czysty dźwięk pochodzący np. z mikrofonu rozmówcy i dostosowany do ich indywidualnych ubytków w słuchu.

Oprócz prac, które dostosowują budynek do szczególnych potrzeb osób z dysfunkcjami, realizowane są także inwestycje podnoszące bezpieczeństwo wszystkich użytkowników obiektu, m.in. poprzez zwiększenie jego ochrony przeciwpożarowej. W budynku już wkrótce działać zacznie nowy system ostrzegawczy, który, w razie potrzeby ewakuacji, wyemituje sygnały głosowe informujące m.in. o jej kierunku czy położeniu najbliższych wyjść ewakuacyjnych.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email