Podróże: Brzegi rzeki San połączone dwiema nitkami mostu powstającego w ramach budowy S19 [fotogaleria]

Podróże: Brzegi rzeki San połączone dwiema nitkami mostu powstającego w ramach budowy S19 [fotogaleria]

Zakończył się ważny etap budowy mostu na rzece San. Zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym. Tym samym obie nitki mostu powstającego w ramach budowy odcinka S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem połączyły brzegi rzeki San.

Most na rzece San ma długość ok. 400 m. Przeznaczony jest do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pojazdów w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane jest metodą nawisową i pod względem długości jest trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 – przęsło nurtowe – nawisowe długość 180 m, 2. most na POW w Warszawie – przęsło nurtowe – nawisowe długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S-19 – przęsło nurtowe (nawis) – 142 m ).

Budowany obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.

Dane techniczne:

Długość obiektu – 392,70m

Szerokość całkowita obiektu – 28,80 m

Wysokość ustroju nośnego:

  • w przęsłach – 3,20 m
  • nad podporami zalewowymi – 3,20 m
  • nad podporami przęsła nurtowego – 7,10 m

Klasa obciążeń – klasa A

Klasa drogi na obiekcie – S

Posadowienie – pośrednie

Most na rzece San powstaje w ramach budowy ok. 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email