Przemyśl: Zapraszamy na 22. edycję Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego "Jazz bez"

Przemyśl: Zapraszamy na 22. edycję Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego "Jazz bez"

Polsko – ukraińskie warsztaty jazzowe

Serdecznie zapraszamy na bezpłatne polsko – ukraińskie warsztaty jazzowe dla młodzieży w ramach Festiwalu JAZZ BEZ…

Zajęcia odbędą się w dniach 1 do 3 grudnia br. w Klubie Piwnice, a poprowadzą: Rafał Karasiewicz – pianista, kompozytor, pedagog oraz Igor Zakus ukraiński basista, pedagog, kompozytor.

Cel warsztatów to skuteczne przygotowanie utworów w krótkim czasie. Repertuar stanowić będą utwory kompozytorów ukraińskich i polskich w opracowaniu jazzowym.

Zgłoszenia do 29 listopada pod nr tel. 537 808 553, 16 678 20 09 lub mailowo ck@ck.przemysl.pl.

1 grudnia 2022 (czwartek) godz.19:00

Nahorny Trio Ballad Book Okruchy dzieciństwa

Nahorny Trio  Ballad Book Okruchy dzieciństwa Włodzimierz Nahorny – fortepian Mariusz Bogdanowicz – kontrabas Piotr Biskupski – perkusja Nahorny Trio gra nieprzerwanie od 1990 roku. To najdłużej istniejący zespół w historii polskiego jazzu. Ballad Book – Okruchy dzieciństwa to kolejna odsłona twórczości Włodzimierza Nahornego – ikony i legendy polskiego jazzu, mistrza liryki, która w balladach właśnie znajduje swe najpiękniejsze wcielenie. Jest to muzyka stonowana stylistycznie. Twórcza odpowiedź na współcześnie otaczający nas krzyk, zgiełk i pośpiech. To muzyka pełna oddechu, spokoju, zadumy i refleksji. Twórczość Włodzimierza Nahornego to poezja i romantyzm – język niedefiniowalny i nieprzewidywalny. Utrzymana w jazzowym kanonie pianistyka, nosi osobiste słowiańskie piętno. Jego życiorys to niemal cała historia polskiego jazzu. Twórczy idiom jest tak szeroki, jak nieskończony jest wachlarz jego artystycznych możliwości. Od samego początku kariery, od debiutu, wzbudza powszechne uznanie. Wybitny, niepowtarzalny kompozytor, jeden z pierwszych polskich multiinstrumentalistów, człowiek o niespotykanej wrażliwości i skromności, jednocześnie pełen energii i nowatorskich koncepcji. Krytycy nazywają go Chopinem Jazzu. Nahorny Trio jest bazą wszystkich projektów Mistrza: Śpiewnik Nahornego, Kolędy na cały rok, Piosenki Lwowskie i Nahorny Sextet. Trio ma w swoim programie również fragmenty programów Nahorny-Szymanowski Mity czy Chopin Genius Loci, w których lider połączył świat muzyki poważnej i jazzu tworząc nową wartość wykraczającą poza dotąd znany jazzowy kanon transkrypcji muzyki poważnej. To muzyka na wskroś współczesna, czerpiąca inspirację z wielu gatunków. Producentem i wydawcą płyty Ballad Book – Okruchy Dzieciństwa (2018) jest Mariusz Bogdanowicz. Z jego wydawnictwem Confiteor, Włodzimierz Nahorny jest związany blisko dwadzieścia lat. Płyty: Dolce far niente… i nic więcej – Nahorny Trio (2002), Śpiewnik Nahornego – Lora Szafran, Nahorny Trio (2003), Chopin Genius Loci – Nahorny Sextet (2010), Hope – Nahorny Trio (2014).

Włodzimierz Nahorny to postać nie mająca sobie równej na polskiej scenie jazzowej. Pianista, saksofonista, flecista, kompozytor i aranżer muzyki jazzowej, rozrywkowej, teatralnej i filmowej. Jest absolwentem PWSM w Sopocie. Zdobył wiele nagród na konkursach i festiwalach w Polsce i za granicą. Najważniejsze z nich to: I nagroda solistyczna i zespołowa na Jazz nad Odrą 64; II nagroda na Konkursie Młodych Muzyków Jazzowych w Wiedniu w 1966; I nagroda na Festiwalu Jazzowym w Wiedniu 1967, którą odebrał z rąk Duke’a Ellingtona; I nagroda na Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu kolejno w 1972 i 1973 r

Jest kompozytorem najsłynniejszej, powojennej, polskiej piosenki Jej Portret. Ma na swoim koncie współpracę z legendarnym gdańskim BIM-BOMEM, z zespołami Andrzeja Trzaskowskiego, Andrzeja Kurylewicza i wreszcie z Breakoutami w okresie ich największej popularności. Działające od 1991 r. Nahorny Trio, z Mariuszem Bogdanowiczem na kontrabasie i Piotrem Biskupskim na perkusji, jest bazą wszystkich formacji i projektów fonograficznych. Trio to jest najdłużej istniejącym w tym samym składzie triem w historii polskiego jazzu! Nahorny Sextet wykonuje transkrypcje muzyki poważnej (Chopin, Szymanowski, Karłowicz, Paderwski, Maciejewski) będące połączeniem oryginałów z kompozytorską inwencją lidera. W 2009 Włodzimierz Nahorny napisał pracę doktorską pot tytułem Twórczość Fryderyka Chopina jako źródło inspiracji w muzyce jazzowej a w 2013 otrzymał tytuł profesora. Wykłada na Akademii Muzycznej w Gdańsku. W styczniu 2011 r., z rąk prezydenta RP, otrzymał Krzyż Komandorski z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski, a 7 listopada 2021 Złoty Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Jest osobowością niedefiniowalną. Jego życiorys to niemal cała historia polskiego jazzu. Od samego początku kariery, od debiutu, wzbudza powszechne uznanie. Wybitny, niepowtarzalny kompozytor, jeden z pierwszych polskich multiinstrumentalistów. Jego idiom to pojęcie tak szerokie jak nieskończony jest wachlarz jego artystycznych dokonań. Jest człowiekiem o niespotykanej wrażliwości i skromności, jednocześnie pełnym energii i nowatorskich koncepcji. Jego muzyka to poezja i refleksja. Wśród polskich jazzmanów twórca najbardziej słowiański i romantyczny.

Mariusz Bogdanowicz – kontrabasista, kompozytor, lider, producent, wydawca, publicysta i pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Ma w swoim dorobku cztery autorskie płyty: Back to the Bass (1995), Confiteor Song (2001), Syntonia (2013) i Przy Tobie (2016). Jest kompozytorem muzyki teatralnej i filmowej: Maskarada (1991), Emigranci (2009), Idź w noc Margot (2010), Żyd (2012), Cudowna lampa Aladyna (2014). W latach 1982-84, 2010 do dziś współtworzy słynny Heavy Metal Sextet. W 1991r. sformował swój pierwszy zespół. Jest to muzyka o wyeksponowanej melodyce, dużej przestrzeni i silnym ładunku emocjonalnym. W 2016 roku ukazała się płyta Przy Tobie – Mariusz Bogdanowicz – piosenki z utworami do słów m.in. Wojciecha Młynarskiego, Justyny Holm, Marii Przybysz, Andrzeja Poniedzielskiego, Jana Wołka i Marka Gaszyńskiego. Od ponad trzydziestu lat gra we wszystkich formacjach Włodzimierza Nahornego. Współpracował m.in. z: Ewą Bem, Lorą Szafran, Urszulą Dudziak, Edytą Geppert, Wojciechem Karolakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Andrzejem Jagodzińskim, Sławomirem Kulpowiczem, Andrzejem Kurylewiczem, Zbigniewem Preisnerem, Jarosławem Śmietaną, Wiesławem Pieregorólką, Jackiem Kaczmarskim, Markiem Bałatą, Krzysztofem Herdzinem, Pawłem Tomaszewskim, Michelle Hendrix, Deborah Brown, Billem Molenhofem. Brał udział w spektaklu Kobieta z widokiem na taras Stanisława Tyma. Jest producentem i wydawcą fonograficznym, jego wydawnictwo Confiteor m.in. wydało płyty: Seriale, Seriale…, Confiteor Song, Nahorny Trio Dolce far niente… i więcej, Śpiewnik Nahornego, Nahorny Sextet Chopin Genius Loci, Syntonia, Nahorny Trio Hope, Przy Tobie, Nahorny Trio Ballad Book – Okruchy dzieciństwa. Zajmuje się również publicystyką. Przeprowadził wywiady m.in. z Włodzimierzem Nahornym i Wojciechem Karolakiem (Jazz Forum). Pisze cykliczne felietony pt. Basista prawdę ci powie (Top Guitar, Muzyk). Prowadzi audycje radiowe. 2004-2014 – Jazz Travels, od 2015 – Jazz dla ludzi (Radio JAZZ.fm). W 2005 roku odznaczony został medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis a w 20219 Brązowym Krzyżem Zasługi. Od 2006 wykłada na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, gdzie jest profesorem nadzwyczajnym oraz kierownikiem Katedry Muzyki Jazzowej i Rozrywkowej. Od 5 kwietnia 2019 jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego.

Piotr Biskupski – absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Jerzego Zgodzińskiego. Z Włodzimierzem Nahornym związany od 1990 roku. Często zapraszany do współpracy przez wykonawców różnych gatunków muzycznych. Muzyk wszechstronny poruszający się swobodnie tak w jazzie jak i w muzyce poważnej oraz rozrywkowej. Współpracował z czołówką polskiej sceny jazzowej: Zbigniew Namysłowski, Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski, Artur Dutkiewicz a ponadto z Richardem Rossem, Michelle Hendrix, Deborah Brown, Billem Molenhofem, Susan Weinert, Vadimem Brodskim. Jest wysoko cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę perkusji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. W 2022 roku uzyskał tytuł profesora. Wykłada na licznych kursach perkusyjnych i jazzowych. Pisuje do fachowych czasopism muzycznych, m.in. Muzyk, Top Drumer. Jest artystą perfekcyjnym technicznie. Perkusja w jego rękach staje się instrumentem nie tylko rytmicznym. Potrafi wydobyć ze swego instrumentu nieskończoną paletę barw i nastrojów. Laureat konkursów perkusyjnych i zdobywca nagród indywidualnych w kategoriach muzyki poważnej i jazzowej (Złota Tarka, Jazz nad Odrą). Odznaczony brązowym medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

2 grudnia 2022 (piątek) godz.19:00

Kraków Street Band

Kraków Street Band to zespół, który w ekspresowym tempie stał się wizytówką zarówno swego rodzinnego miasta, jak i polskiej sceny muzycznej. Grupa od kilku lat nie zwalniając tempa zdobywa coraz większą popularność, zgrabnie balansując między nowoczesnym folkiem, jazzem i bluesem. Zespół zagrał niezliczoną ilość koncertów zarówno klubowych, jak i festiwalowych (m.in. Pol’and’Rock, czy węgierski Sziget), a płyta “Going Away” otrzymała nominację do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii Album Roku Blues / Country.

I trochę historii zespołu…

Kraków Street Band powstał w 2014 roku i początkowo wszystkie działania muzyczne odbywały się jedynie na Krakowskim Rynku. Spontaniczne granie na ulicy przyczyniło się do powstania pomysłu wydania pierwszej, wspólnej płyty. Debiutancki album powstał dzięki kampanii crowdfundingowej – wolnych datków, dobrowolnie wpłacanych na konto “Polak Potrafi”, dzięki którym w miesiąc uzbierano 170% planowanego budżetu! A to był dopiero początek… Zespół dostał się do finału programu Must Be The Music, zdobywając doskonałe opinie jury na każdym kroku. W corocznej ankiecie czasopisma „Twój Blues” Kraków Street Band uzyskał kolejno tytuły „Odkrycie Roku 2014” oraz „Zespół Roku 2015”.
Kolejny rok, to kolejna płyta, tym razem bardzo wyjątkowa – album poświęcony pamięci Jerzego Wójcika pierwszego polskiego artysty wykonującego muzykę bluegrassową. Kompozycje z repertuaru jego zespołu, „Little Ole Opry”, nagrane zostały wraz z Krystyną Święcicką – Wójcik i zaproszonymi gośćmi z krakowskiego muzycznego świata. 
W marcu 2018 roku Kraków Street Band – jako zwycięzca polskich eliminacji, reprezentował nasz kraj na European Blues Challenge 2018 w Hell (Norwegia). Chwilę później, poszczególni muzycy również zostali docenieni – Łukasz Wiśniewski uznany został za “Wokalistę Roku 2017”, a Tomek Kruk otrzymał tytuł “Gitarzysty Roku 2017” według czytelników czasopisma “Twój Blues”.

W styczniu 2019 roku najnowsza płyta pt. “Going Away” otrzymała nominację do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii Album Roku Blues / Country.

3 grudnia 2022 (sobota) godz.19:00

INTERNATIONAL JAZZ FAMILY

(Polska, Niemcy, Ukraina)

The Best of Ladies In Jazz

Tamara Lukasheva –  jest jednocześnie piosenkarką i kompozytorką. Idzie przez świat pełna ciekawości i wyczulonymi zmysłami. Muzyka jest jej językiem ojczystym – sposobem na przetwarzanie wrażeń, spotkań i codzienności – a także tworzenie czegoś nowego, co z kolei dotyka innych ludzi; ponad granicami i kategoriami muzycznymi.

Tamara Lukasheva urodziła się w 1988 roku w Odessie na Ukrainie. W latach 2003-2007 studiowała w Konserwatorium w Odessie, w latach 2010-2015 w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii, gdzie mieszka do dziś. W swoim solowym projekcie interpretuje muzycznie poezję niemiecką. W tym celu wciela się w rolę śpiewaczki, pianistki i kompozytorki jednocześnie. Podczas studiów w Kolonii założyła kwartet z Sebastianem Scobelem (fortepian), Jakobem Kühnemannem (bas) i Dominikiem Mahningiem (perkusja). W 2019 roku Lucas Leidinger zastąpił na fortepianie Sebastiana Scobela.

Jest także aktywna we współpracy z Marie Theres Hartel (altówka) i Susanne Paul (wiolonczela) tworzy trio smyczkowe »Kusimanten« . Jako wokalistka współpracuje Vadimem Neselovskyi, Hansem Lüdemannem, Arkadym Shilkloperem, Bodkiem Jahnke, Sebastianem Gramssem, Jensem Düppe, Dominikiem Mahnigiem i innymi ważnymi muzykami europejskiej sceny jazzowej.

We współpracy z Johannesem Weberem (gitara), Malte Viebahnem (bas elektryczny) i Antoine Duijkersem (perkusja) pod pseudonimem »Lukoshko« odbywa międzygwiezdne wycieczki do kosmicznych brzegów dźwięku . W 2017 roku Tamara Lukasheva otrzymała New German Jazz Award Mannheim. W 2016 roku wygrała Konkurs Kompozytorski Bujazzo i zajęła drugie miejsce ze swoim kwartetem na „Keep an Eye” Jazz Awards w Amsterdamie. W 2018 roku zdobyła stypendium Horst-and-Gretl-Will, a tym samym Cologne Jazz Award jako „wyjątkowo zmienny i pomysłowy muzyk”.

Tamara Lukasheva została nagrodzona WDR Jazzpreis 2021 (West German Broadcasting Jazz Award) w kategorii „kompozycja”.

Igor Zakus – należy do czołówki jazzowych basistów na Ukrainie. Kompozytor, bandleader, wykładowca i współzałożyciel Jazz Kolo Project. Urodzony w Czerwonogrodzie pod Lwowem. Ukończył Akademię Muzyczną we Lwowie w klasie oboju.

Rafał Karasiewicz – Pianista, aranżer, kompozytor i producent, na stałe związany z Teatrem Muzycznym CAPITOL we Wrocławiu. Absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej. Ma na swoim koncie trzyletnią współpracę z Big Bandem Aleksandra Mazura, występował również z orkiestrami Filharmonii Dolnośląskiej, Bałtyckiej i Wrocławskiej.
Był najbliższym współpracownikiem Leszka Możdżera podczas pracy nad pierwszym na świecie musicalem bez słów „Scat”, wystawianym w CAPITOLU.
Jest autorem muzyki do spektaklu „Opętanie, czyli wzdęte łono. Ballada prozą”, wyróżnionego w Nurcie OFF podczas 28. PPA.
W kwietniu 2007 rozpoczął współpracę z wrocławskim Teatrem „Ad Spectatores”. Prowadzi także działalność pedagogiczną (Niepubliczne Studium Musicalowe i Wrocławska Szkoła Jazzu i Muzyki Rozrywkowej).

Kazimierz Jonkisz –  weteran jazzowej perkusji, kompozytor, lider, pedagog. Ukończył Wydział Instrumentalny AM w Katowicach. Początkowo grał w zespole dixielandowym, z którym odnosił sukcesy na festiwalu Jazz nad Odrą. Po studiach związał się ze Zbigniewem Namysłowskim, z którym nagrał słynny album „Winobranie” (1973). Współpracował z Kwintetem Włodzimierza Nahornego, grupami Jazz Carriers i Novi Singers, Studiem Jazzowym Polskiego Radia, Tomaszem Stańką, Michałem Urbaniakiem. 1978 założył zespół z Krzesimirem Dębskim, Andrzejem Olejniczkiem i Januszem Skowronem. Nagrał kilka autorskich albumów i ok. 70. płyt z różnymi wykonawcami. Występował z muzykami zza Oceanu, m.in. Eddiem Hendersonem, Montym Watersem, Larrym Coryellem, Johnem Hicksem.­

Adam Wendt –  saksofonista tenorowy, kompozytor, lider, pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach. W czasie studiów grał z zespołami Young Power, Alex Band i orkiestrą Wiesława Pieregorólki. Od 1985 do dziś jest członkiem grupy Walk Away, z którą koncertował w 15 krajach świata, zdoby wiele nagród i nagrał kilkanaście albumów. Współpracował m.in. z Urszulą Dudziak, Ewą Bem, Krzesimirem Dębskim, Michałem Urbaniakiem, koncertował i nagrywał z Randym Breckerem, Mike`em Sternem, Erikiem Marienthalem, Frankiem Gambale. Prowadzi własne grupy: Adam Wendt & Friends, Adam Wendt Power Set, Adam Wendt Acoutic Set.

Tomasz Kudyk  – Polski trębacz jazzowy, kompozytor, aranżer i producent. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Jazz stał się jego pasją już w szkole średniej, na co niewątpliwie miał wpływ jego ojciec – Jan Kudyk (lider Jazz Band Ball Orchestra). Zdobywał doświadczenie poprzez naukę wyniesioną z domu, udział w warsztatach jazzowych i kontakt ze środowiskiem muzycznym.
W 1996 roku powołał do życia kwintet jazzowy New Bone, z którym nagrał sześć  płyt, w tym cztery autorskie: „Something for now” (2004), „It’s not easy” (2009), „Destined” (2012) oraz album – „Follow me” – który  miał swoją premierę w 2014 roku na  krążku znalazła się polska muzyka filmowa dwóch wybitnych kompozytorów – Henryka Warsa i Bronisława Kapera w aranżacji Andrzeja Jagodzińskiego, Joachima Mencla i Dominika Wani.
Rok później, na specjalnie zamówienie Teatru Witkacego, z okazji 30 urodzin Teatru i 130 urodzin jego patrona Stanisława I. Witkiewicza, nagrywa, wraz ze swoim kwintetem, płytę „Odjazzdowo” ( 2015), na której znalazły się  piosenki z wybranych spektakli autorstwa Jerzego Chruścińskiego. Z teatrem Witkacego współpracuje nieprzerwanie od 2000 w roli muzyka akompaniującego; brał udział w premierze spektaklu „Bal w Operze” według J. Tuwima, jak również w innych przedstawieniach oraz licznych koncertach i wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez teatr.
W grudniu 2019 w Warszawie, w Studiu Polskiego Radia S4, nagrywa z  New Bone szósty album zatytułowany „Longing”, dedykowany pamięci jego Taty – Jana Kudyka. Na płycie znalazły się wyłącznie kompozycje lidera, z wyłączeniem jednego utworu – „Head Dizziness” – autorstwa Jana Kudyka, w aranżacji Wojtka Groborza. Premiera miała miejsce w marcu 2020.
Tomasz Kudyk jest autorem większości kompozycji wykonywanych przez zespół New Bone.
W 2001 z inicjatywy Marka Stryszowskiego i Cezarego Chmiela bierze udział w nagraniu płyty „Muzyczne Obrazy i Impresje Drogi Krzyżowej” -muzyki napisanej do tekstów ks. Jana Twardowskiego. W rolę narratora wciela się wybitny polski aktor Jan Nowicki, z którym wraz z zespołem De Profundis, współpracuje blisko 20 lat.
W 2012 z zespołem De Profundis nagrywa kolejną płytę „Co może jeden człowiek”, w hołdzie Janowi Pawłowi II, w reżyserii Jana Nowickiego z muzyką Cezarego Chmiela.
Do tej pory miał okazję współpracować lub występować, między innymi z takimi artystami, jak: Janusz Muniak, Maciej Sikała, Jarek Śmietana, Wojciech Karolak, Arek Skolik, Joachim Mencel, Andrzej Cudzich, Jan Pilch, Marek Stryszowski, Leszek Kułakowski, Adam Pierończyk, Robert Majewski, Piotr Wojtasik, Janusz Grzywacz, Marek Grechuta, Grzegorz Turnau, Justyna Steczkowska, Karen Edwards, Robert Irving III, Jan Jarczyk, Andrzej Cudzich,  Z – Star, Mieczysław Szcześniak, Szymon Zychowicz, Wojtek Groborz, Paweł Kaczmarczyk, Leszek Długosz, Janusz Radek, Cezary Chmiel, Jan Nowicki, Łukasz Nowicki, Edward Linde-Lubaszenko, Dariusz Gnatowski i inni.
W styczniu  2011 roku, na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej „Rola lidera – kompozytora w kształtowaniu stylistyki i brzmienia klasycznego kwintetu jazzowego. W oparciu o twórczość wybitnych trębaczy XX wieku i własne doświadczenia w prowadzeniu zespołu”, uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej – Instrumentalistyka.
W  lutym  2015 roku na podstawie oceny ogólnego dorobku oraz osiągnięcia artystycznego – nagranie płytowe: „Destined”  uzyskał stopień  doktora habilitowanego sztuki.
Aktualnie pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Jazzu w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Koncertował na wielu znaczących festiwalach w kraju i zagranicą.

4 grudnia 2022 (niedziela) godz.19:00

  Bartek Halicki

 SEPTET

ETNOGRAF – Jazz na Ludowo. Materiał nawiązuje do polskiej kultury ludowej poprzez motywiczność, brzmienie melodii oraz prostotę co powoduje, że muzyka to zrozumiała formuła dla słuchaczy zarówno zaawansowanych jak i tych, którzy z jazzem swoją przygodę dopiero zaczynają. Założenie jest proste: “Cieszyć nie męczyć”. Utwory stylizowane nawiązują do polskich tańców narodowych (kujawiak, oberek) jak i l u d o w y c h p i e ś n i ( o k o l i c M a z o w s z a , Małopolski). Potężna dawka inspiracji to oczywiście twórczość ikony polskiej sceny jazzowej – Zbigniewa Namysłowskiego, którą kompozytor interesował się od najmłodszych lat. To za przyczyną kontaktu z muzyką p. Namysłowskiego artysta zdecydował się wykorzystać w swojej twórczości ludowe stylizacje odbiegające od pospolitych/ powszechnych schematów. Zbigniew Namysłowski: “Śliczna muzyka. Różnorodne kompozycje. Bliskie mi elementy ludowe. Tej płyty słucha się z wielkim zainteresowaniem.” Bartek Halicki: “Mając za priorytet ukazanie słuchaczowi możliwość odstąpienia od czerpania za wszelką cenę muzycznych inspiracji z “zachodu”, postanowiłem spróbować przypomnieć, że źródła inspiracji mogą tkwić w korzeniach naszej polskiej kultury. Warto bowiem przypominać i pamiętać o tym, że polska kultura kształtująca się od ponad tysiąca lat od początku rozwijała w sobie wyjątkowa myśl, przesłanie i wrażliwość.”

Jacek Namysłowski – Puzonista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Aktualnie wykładowca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Występował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą m.in. Red Sea Jazz Festiwal, North Sea Jazz Festiwal, Berlin Jazz Fest, Jazz Solidarity of Arts. W 2015 za album „Moderate Haste” roku nominowany do nagrody Fryderyk w dwóch kategoriach.

Bartek Halicki – Puzonista, kompozytor, aranżer, muzyk sesyjny i sekcyjny. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jako puzonista jak i bandleader występował na różnych festiwalach muzycznych m.in Hałda Jazz Festiwal, Old Jazz nad Tugą, Jazzbląg Festiwal czy Big Band Festiwal w Nowym Tomyślu. Laureat wielu konkursów muzycznych. Na codzień pracuje na rzecz własnych projektów artystycznych oraz wspiera zespoły muzyki Rock i Pop.

 Maciej Kądziela – Saksofonista jazzowy, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Wraz z zespołem Tuźnik/Kądziela Quartet zdobył Grand PRiX jednego z najbardziej prestiżowych festiwali jazzowych jakim jest „Jazz Nad Odrą” w 2011 r. Podczas swojej kariery, Maciej współpracował z wieloma czołowymi przedstawicielami Jazzowego rynku muzycznego jak np: Brad Mehldau, Jeff Balard, Kasper Tranberg, Randy Brecker, Bob Gullotti.

Dariusz Stanisławski – saksofonista. Absolwent wydziału jazzu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie (Bednarska) oraz absolwent wydziału jazzu w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Uczestnik i laureat konkursów i festiwali jazzowych (Krokus Jazz Festiwal, Azoty Jazz Contest Tarnów, Jazz Rally Dusseldorf ze Zbigniewem Namysłowskim). Członek zespołów Entropia Ensemble, Bartek Halicki Septet.

Karol Szczygieł – perkusista. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Młody adept sztuki jazzowej bowiem 3 lata przed wydaniem krążka artysta rozpoczął przygodę z muzyką jazzową. Jest członkiem hip-hopowo – elektronicznego zespołu- „Meek, Oh Why?” z którym koncertuje w Polsce i za granicą. Na codzień zajmuje się produkcją muzyczną, nagraniami sesyjnymi oraz kompozycją muzyki elektronicznej.

 Rafał Różalski – kontrabasista. Ukończył wydział jazzu na tzw. „Bednarskiej”. Aktualnie Student Rhythmic  Music Conservatory w Kopenhadze Występował m.in. z Leszkiem Możdżerem, Zbigniewem Namysłowskim, Michałem Kulentym, Agą Zaryan, Witoldem Janiakiem. Występując z różnymi zespołami (P.E. Quartet, Entropia Ensamble, Jakub Paulski Quartet) zdobywał tytuł laureata na wielu konkursach (m.in. Tarnów Jazz Festiwal, Blue Note Festiwal).

 Marcel Baliński – pianista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie s t u d e n t A k a d e m i i M u z y c z n e j w Ło d z i . Współpracował m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Agą Zaryan. Kilkukrotny laureat konkursów jazzowych (Azoty Tarnów Jazz Contest, Blue Note Jazz Competition). Wielokrotnie pracował jako aranżer i akompaniator na festiwalach piosenki aktorskiej (liczne nagrody i wyróżnienia) oraz przy spektaklach teatralnych.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email