Tarnobrzeg: Rusza kolejna edycja Tarnobrzeskiego Budżetu Obywatelskiego

Tarnobrzeg: Rusza kolejna edycja Tarnobrzeskiego Budżetu Obywatelskiego

Rozpoczęła się kolejna edycja Tarnobrzeskiego Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy zgłaszać oraz wybierać będą projekty, które realizowane zostaną w 2023 roku. Nabór wniosków trwa do dnia 7 sierpnia 2022 roku, a projekty zgłaszać można w dwóch kategoriach:

  • projekt duży, którego koszt jest wyższy niż 20.000,00 zł i nie przekracza 1.726.439,56 zł (słownie: jeden milion siedemset dwadzieścia sześć tysięcy czterysta trzydzieści dziewięć zł 56/100);
  • projekt mały, którego koszt nie przekracza 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100).

Cała pula środków na realizację budżetu obywatelskiego wynosi 2.046.439,56 zł.

Zgłaszanie projektów

Zgłaszając projekt należy dołączyć do niego listę poparcia podpisaną przez 15 mieszkańców Tarnobrzega w przypadku projektu dużego i jeden podpis w przypadku projektu małego.

Projekty do budżetu obywatelskiego Miasta Tarnobrzega na 2023 r. można zgłaszać na kilka sposobów: 

  1. Osobiście, składając wniosek w Kancelarii Ogólnej Urzędu przy ul. Mickiewicza 7 w Tarnobrzegu
  2. Drogą pocztową, wysyłając wniosek na adres: Urząd Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzeg, z dopiskiem „Budżet obywatelski – zgłoszenie projektu”;
  3. Elektronicznie, poprzez formularz elektroniczny na platformie internetowej

Za datę złożenia przyjmuje się odpowiednio datę stempla pocztowego lub datę rejestracji wniosku w Kancelarii Ogólnej lub datę nadaną przez platformę internetową.

Formularz wniosku oraz formularz listy poparcia dostępny jest do pobrania w załączniku.

Głosowanie

Głosowanie na projekty zaplanowane zostało na dni od 16 października 2022 r. do 23 października 2022 r. Głosować będziemy poprzez stronę internetową oraz w sposób tradycyjny w lokalu wyborczym. Głosować mogą wszyscy mieszkańcy miasta, tylko jeden raz (tradycyjnie lub przez Internet), wybierając z listy projektów dopuszczonych do głosowania jeden projekt duży i jeden projekt mały.

Do dnia 28 października oficjalnie poznamy projekty wybrane przez mieszkańców Tarnobrzega. Projekty te zostaną wprowadzone do budżetu Miasta Tarnobrzega na 2023 rok.

Harmonogram

  • Od 21 czerwca 2022 r. do 7 sierpnia 2022 r.- zgłaszanie projektów,
  • Od 8 sierpnia 2022 r. do 18 września 2022 r.- weryfikacja zgłoszonych projektów,
  • Do 20 września 2022 r. – ogłoszenie listy projektów zweryfikowanych pozytywnie i negatywnie,
  • Do 3 października 2022 r. – rozpatrzenie odwołań od negatywnej weryfikacji projektów przez Komisję Główną Rady Miasta Tarnobrzega,
  • Do 5 października 2022 r. – ogłoszenie listy projektów dopuszczonych do głosowania i projektów odrzuconych,
  • Do 7 października 2022 r. – powołanie przez Prezydenta Miasta Tarnobrzega Komisji Wyborczych oraz określenie siedzib lokali, w których mieszkańcy oddawać będą głosy na projekty dopuszczone do głosowania,
  • Do 7 października 2022 r. – powołanie przez Prezydenta Miasta Tarnobrzega Komisji Skrutacyjnej,
  • Od 16 października 2022 r. do 23 października 2022 r. – głosowanie na projekty dopuszczone do głosowania,
  • Do 28 października 2022 r.- ogłoszenie projektów, które uzyskały największą liczbę głosów w ramach budżetu obywatelskiego Miasta Tarnobrzega na 2023 rok.
Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email