Biznes: Polski rynek smartfonów za chwilę może zostać zdominowany przez jednego producenta. Xiaomi ze wzrostem sprzedaży wynoszącym aż 223%.

Biznes: Polski rynek smartfonów za chwilę może zostać zdominowany przez jednego producenta. Xiaomi ze wzrostem sprzedaży wynoszącym aż 223%.

Producenci smartfonów również odczuwają skutki trwającej pandemii, sprzedaż tych mobilnych urządzeń zauważalnie spadła. W lutym w kontekście polskiego rynku doszło do istotnego wydarzenia, Xiaomi został drugim największym producentem smartfonów w Polsce. Samsung wciąż zdawał się mieć pozycję niepodważalnego lidera, ale najnowsze dane opublikowane przez Canalys pokazują, że niczego nie można być pewnym.

Biorąc pod uwagę nasz kraj, Xiaomi jako jedyny z pięciu najpopularniejszych producentów zanotował wzrost sprzedaży w porównaniu do zeszłego roku. Bardziej imponujące jest jednak to, iż mowa o wzroście o aż 223%. Przy spadkach konkurentów pozwoliło to zdobyć 27% udziałów nad Wisłą. Samsung z wynikiem 28% ma zatem już tylko minimalną przewagę. Trudno oczekiwać gwałtownego odwrócenia się trendów i lada chwila, a po wielu latach koreański producent będzie musiał ustąpić zaszczytnego miejsca.

Xiaomi ma się dobrze w całej Europie

Biorąc pod uwagę całą Europę sytuacja wygląda nieco inaczej. Tu Samsung pozostaje bezpieczny, przypada mu bowiem aż 33% rynkowych udziałów. Dalej plasują się Huawei (21%), Apple (18%) i dopiero Xiaomi z wynikiem 14%.

Jeśli jednak porównywać sytuację do tej sprzed roku, wszyscy przed Xiaomi notują spadki sprzedaży, podczas gdy chiński producent i tu jest na sporym plusie. Wielkie wzrosty Oppo również wydają się godne odnotowania, ale ten producent dopiero przeciera swoje szlaki na naszym kontynencie.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email