Polska: Program „Czyste Powietrze”- nabór wniosków na nowych zasadach od 15 maja.

Polska: Program „Czyste Powietrze”- nabór wniosków na nowych zasadach od 15 maja.

Nabór wniosków w zreformowanym programie „Czyste Powietrze” rusza 15 maja. Do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu trafił projekt ustawy przewidującej wydawanie przez gminy zaświadczeń potwierdzających prawo do otrzymania podwyższonego poziomu finansowania w programie.

Zgodnie z nowymi zapisami w programie „Czyste Powietrze”, beneficjenci uprawnieni do podstawowego poziomu dofinansowania mogą liczyć na wsparcie do kwoty 20 tys. zł. Jeżeli inwestycja obejmuje bardziej efektywne źródło ogrzewania, czyli pompę ciepła – wtedy można dostać do 25 tys. zł, a jeśli do tego instalowane są panele fotowoltaiczne, to łączna wypłata sięgnie nawet 30 tys. zł.

Będzie można finansować przedsięwzięcia rozpoczęte do 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, przy czym data ich rozpoczęcia nie może być wcześniejsza niż 15 maja br. Zmieniona wersja programu umożliwia także wsparcie inwestycji już zakończonych.

Główne zmiany w programie Czyste Powietrze to m.in.:

  • możliwość składania wniosków on-line na gov.pl,
  • krótszy czas oceny wniosków – do 30 dni,
  • wsparcie dla przedsięwzięć rozpoczętych nawet 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  • integracja z programem „Mój Prąd” – do 5 tys. zł na fotowoltaikę (jeden wniosek),
  • uproszczony wniosek o dotację,
  • zwiększenie roli gmin w programie,
  • bonusy za niskoemisyjność i odnawialność (pomy ciepła, fotowoltaika),
  • pożyczki i kredyty – włączenie do programu banków (pożyczki, kredyty)

Indywidualny inwestor w ramach dotychczasowej wersji programu “Czyste Powietrze” może otrzymać wsparcie finansowe w formie dotacji do 47 700 zł.

W obecnej sytuacji epidemiologicznej składanie wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ekologicznych może odbywać się na kilka sposobów:

Za pomocą aplikacji internetowej dostępnej na stronie WFOŚiGW w Rzeszowie (Portal Beneficjenta dotyczy programu „Czyste Powietrze”), przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub przy użyciu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP. W przypadku, gdy wnioskodawca nie ma takich nowoczesnych możliwości może przesyłać wniosek za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email