Dębica: Nowe pomoce dydaktyczne dla dębickich szkół

Dębica: Nowe pomoce dydaktyczne dla dębickich szkół

Do trzech szkół podstawowych z terenu Miasta Dębicy, w ramach realizacji projektu pod nazwą ,,Kompleksowa oferta kształcenia ogólnego szkół podstawowych w Dębicy”, trafiły pomoce dydaktyczne, nowe wyposażenie pracowni w narzędzia TIK, które wykorzystane są na zajęciach dydaktycznych, a szczególnie w edukacji informatycznej. Realizacja projektu rozpoczęła się w 2019 r. i trwać będzie do 31 grudnia 2020 r.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia ogólnego w trzech dębickich szkołach podstawowych: w Szkole Podstawowej nr 2,  w Szkole Podstawowej nr 8  oraz w Szkole Podstawowej nr 12 poprzez wyposażenie pracowni w odpowiedni sprzęt komputerowy, laboratoryjny i inne  pomoce dydaktyczne, a także zakup bazy programowo-sprzętowej z systemem do monitorowania rozwoju kompetencji, pozwalającym na gromadzenie materiałów, współdzielenie zasobów edukacyjnych, tworzenie sprawdzianów, zarządzanie wynikami oraz nadzorowanie pracy ucznia.

W ramach projektu prowadzone były również dodatkowe zajęcia dydaktyczne rozwijające i wyrównawcze z języka angielskiego, przyrody, chemii, fizyki, matematyki, zajęcia z programowania robotów oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, a także szkolenia zawodowe dla nauczycieli z tematyki skutecznego nauczania, technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy dydaktycznej oraz wykorzystania metod eksperymentu w procesie nauczania.

Celem podjętych działań jest podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, w tym:   informatycznych, matematycznych, naukowo-technicznych oraz rozwinięcie umiejętności w zakresie kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej. Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020,  Osi priorytetowej: IX Jakość edukacji i kompetencji  w regionie, Działania: 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego, a jego wartość to 1 112 231  zł.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email