Polski Hyper Poland w 10 dni zebrał prawie 2 mln zł na rozwój superszybkiej kolei

Polski Hyper Poland w 10 dni zebrał prawie 2 mln zł na rozwój superszybkiej kolei

Hyper Poland to startup, który przekonuje, że obecną infrastrukturę kolejową można zmodernizować tak, by poruszały się po niej superszybkie pociągi nowej generacji – wykorzystujące do przemieszczanie się lewitację magnetyczną i silnik liniowy, ma kolejne pieniądze na inwestycję. Firma opracowała własną technologię, która ma to umożliwić i właśnie zebrała kolejną rundę finansowania – tym razem nie od inwestorów, a poprzez kampanię crowdfundingową – w kwocie 460 tys. euro, ale to nie koniec kampanii.

  • Hyper Poland oszacował, że na dalsze prace nad swoją technologią potrzebuje teraz 451 tys. euro
  • Całą tę kwotę startup zebrał w dziesięć dni. Kampanię crowdfundignową prowadzi na brytyjskiej platformie Seedrs
  • Na przełomie 2020/2021 roku ma zademonstrować pełnowymiarowy prototyp systemu magrail

Hyper Poland pracuje nad technologią kolei magnetycznej magrail. Zapowiada, że zbuduje najszybszy i najbardziej efektywny sposób przewozu towarów i ludzi na istniejących liniach kolejowych. Kolej, nad którą pracuje, ma być oparta o lewitację magnetyczną oraz silnik liniowy i mknąć po torach z prędkością do 415 km/h. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach.

“W przyszłości da natomiast możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości. Trzecią i ostatnią fazą rozwoju jest budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h” – tłumaczy firma.

W przeszłości startup dwa razy trafiał do finału głośnego konkursu zorganizowanego z inicjatywy Elona Muska – SpaceX Hyperloop Pod Competition.

Hyper Poland – najpierw magrail, potem hyperloop?

W 2017 roku Hyper Poland zbudował pierwszy prototyp, a dwa lata później tor i kapsułę w skali 1:5. Na przełomie 2020 i 2021 roku planuje pokazać kolejny prototyp systemu magrail. Tym razem pełnowymiarowy. Pierwsze prace nad nim mają ruszyć w drugiej połowie 2020 roku. Firma uczestniczy też w pracach Wspólnego Komitetu Technicznego (JTC 20) w Brukseli, który ma wypracować wspólną metodologię pracy nad technologią hyperloop i wspólną strukturę.

Najnowsza kampania crowdfundingowa startupu przyciągnęła ok. 390 inwestorów, najwięcej z Wielkiej Brytanii i Polski. Wystartowała pod koniec lutego. To już druga kampania crowdfundingowa startupu, w poprzedniej w 7 dni zebrała 200 tys. euro.

– Czas, w którym udało nam się zebrać kolejne środki, pokazuje, jak bardzo jest wyczekiwany przez inwestorów indywidualnych nasz pełnoskalowy tor testowy, na którym w 2021 roku zostaną przeprowadzone testy systemu magrail – uważa Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

Startup zebrał więcej, niż początkowo planował, nadwyżkę przeznaczony na szybsze uruchomienie kolejnych prac badawczo-rozwojowych, związanych głównie z rozwojem autorskiego mechanizmu pudła wychylnego, umożliwiającego jazdę na łukach nawet o 76 proc. szybszą niż obecnie.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email