Rzeszów: Miejski port komunikacyjny- Inwestycja warta ponad 90 mln złotych coraz bliżej.

Rzeszów: Miejski port komunikacyjny- Inwestycja warta ponad 90 mln złotych coraz bliżej.

Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne to inwestycja, która będzie realizowana na terenach należących do miasta i kolei. Obejmie teren przed dworcem głównym, znajdujące się w pobliżu drogi oraz część terenów kolejowych. To właśnie uzgodnienia z koleją dotyczące szczegółów przyszłej inwestycji oraz użyczenia terenu zajęły najwięcej czasu. – Ale mamy to już za sobą. Mamy komplet dokumentów, które składamy w miejskim wydziale centralnego zamawiającego. Mamy nadzieję, że najpóźniej do środy przetarg na RCK zostanie ogłoszony – mówi Anna Kowalska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie.

RCK. Inwestycja za nawet za ok. 90 mln zł

Centrum komunikacyjne ma być jedną z największych inwestycji w mieście w ciągu kilku najbliższych lat. Stworzone zostanie miejsce, w którym łączą się różne rodzaje transportu: kolej, autobusy miejskie i podmiejskie, taksówki, rowery. Szacunkowy koszt tego zadania to ok. 90 mln zł. – Oczywiście to zadanie może kosztować mniej. Okaże się to po przetargu – mówią rzeszowscy urzędnicy. Ten może być rozstrzygnięty do połowy lipca.

Poszerzą drogi, wybudują rondo

Zmieni się także cały układ komunikacyjny wokół dworca. Miasto będzie też odpowiedzialne za przebudowę układu od placu Kilińskiego wzdłuż ulicy Kolejowej aż do ulicy Asnyka na wysokości Poczty Polskiej. Okolice placu Kilińskiego zostaną w miarę możliwości poszerzone, na wysokości Poczty Polskiej ma być wybudowane rondo. 

“Miejska” część inwestycji ma kosztować ok. 70 mln zł. PKP zaś będą pilotować proces modernizacji głównego budynku dworca PKP. Ta inwestycja jest szacowana na 29 mln zł. Budowa RCK ma być w 85 procentach finansowana z unijnych programów Polska Wschodnia i Infrastruktura i Środowisko. 

– Dworzec z zewnątrz się nie zmieni, ale wewnątrz poprawimy komfort i bezpieczeństwo pasażerów, będzie nowa informacja pasażerska. Dworzec dostosujemy do potrzeb osób niepełnosprawnych, matek z dziećmi, podróżnych przemieszczających się z dużymi bagażami – zapowiada Małgorzata Zielińska, członek zarządu PKP SA. 

Budynek dworca do podrasowania

Budynek dworca ma wizualnie przypominać dworzec z lat 60., z budynku zostaną usunięte pomarańczowe naleciałości powstałe w latach 90. PKP planuje modernizację dachu dworca, wymianę instalacji wewnętrznych budynku, a także renowację wiaty peronowej. W planach jest również przywrócenie dawnego zegara, który znajdował się na froncie dworca.

Podziel się tym artykułem:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Print this page
Print
Email this to someone
email